FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wat is de bestaande thermische schil?

De thermische schil is simpel gezegd de jas om de woning heen. Deze jas zorgt ervoor dat kou, lucht en vocht buiten blijft. Denk hierbij aan de wanden, beglazing, deuren, vloeren en daken. 

De isolatie subsidie beloont het toepassen van maatregelen binnen deze schil.

Wat is ISDE subsidie?

Wat is ISDE subsidie? De ISDE subsidie (Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing) helpt woningeigenaren om een tegoedkoming te krijgen wanneer een warmtepomp, zonneboiler of isolatie is toegepast. 

Kan ik isolatie subsidie aanvragen voor mijn garage?

Ja, wanneer uw inpandinge garage deel uit gaat maken van de woning en een woonbestemming krijgt. De garage moet verwarmd zijn en alleen de buitengevel komt in aanmerking voor de subsidie. 

Een inpandige garage grenst aan de rest van uw woning door een zijgevel en het plafond.

Wat is nieuw aan de ISDE subsidie 2021?

De ISDE subsidie 2021 richting zich niet langer alleen op warmtepompen en zonneboilers. U kan nu ook subsidie aanvragen voor isolerende maatregelen en aansluiten op een warmtenet.

Als zakelijke klant kan u ook subsidie aanvragen voor het plaatsen van zonnepanelen of een kleine windturbine.

Wat is de ISDE rekentool?

Met de ISDE rekentool kan u gemakkelijk uw exacte subsidiebedrag berekenen voor isolatie, warmtepompen en zonneboilers. Ons systeem berekent automatisch het juiste bedrag bij het juiste product en de combinatie van maatregelen.

Wat is een warmtepomp meldcode?

De warmtepomp meldcode is een KA nummer dat RVO gebruikt om te identificeren wat voor soort warmtepomp u heeft aangeschaft. Aan deze meldcode zit een subsidiebedrag vast. Via onze warmtepomp subsidietool kan u snel zoeken naar uw warmtepomp en zorgen wij ervoor dat u altijd de juiste meldcode gebruikt.

Wat is mijn isolatie meldcode?

Vanaf 2022 is het nodig om per isolatiemaatregel die u neemt de isolatie meldcode door te geven aan RVO. Met deze code kan de overheid zien wat voor soort isolatie u heeft gebruikt. Dit hangt ook samen met het subsidiebedrag dat u kan ontvangen.

Deze isolatie meldcode wordt vaak doorgegeven door uw aannemer of installateur. Via ons software kan u gemakkelijk deze voorwaarden controleren en isolatie subsidie snel aanvragen.

Help, ik ben vergeten om foto's te maken van de isolatie, wat nu?

Helaas weet niet iedereen dat er foto's gemaakt moeten worden van het plaatsen van isolatie of glas om in aanmerking te komen voor de subsidie. Ben je dit vergeten? Dat is geen groot probleem. Zorg ervoor dat je zo goed als het kan nog foto's maakt van de isolatie, desnoods in de nieuwe situatie. Stuur deze foto's aan ons toe en wij zullen helpen met de aanvraag.

Ik heb twee isolatiemaatregelen genomen in verschillende jaren, kan ik subsidie aanvragen?

Het is geen probleem als u bijvoorbeeld in 2021 één isolatiemaatregel heeft genomen en in 2022 de tweede isolatiemaatregel. Belangrijk is wel dat u uiterlijk 12 maanden na uitvoeren van de eerste maatregel de subsidie aanvraagt.

Wat als de subsidiepot isolatie op is?

Wat gebeurt er als de subsidiepot isolatie op is? De kans is klein dat in 2022 de subsidiepot op isolatie op zal raken. Er zit veel geld in de pot. Mocht de subsidiepot voor isolatie opraken in 2022, dan komt er in 2023 weer geld beschikbaar. Je kan dan altijd 12 maanden na het plaatsen van de isolatie je subsidie aanvragen, dus ook in 2023.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Vragen over hoe je subsidie kan aanvragen en welke informatie er moet staan op je factuur? Lees dan onze blogs, daar staat alle informatie op een rij:

1. Hoe krijg je een goede factuur voor isolerend glas

2. Hoe krijg je een goede factuur voor isolatie

 

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: info@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in ons veelgestelde vragen overzicht. 

Wij streven er naar om je vragen binnen 3-4 werkdagen te beantwoorden. Let op, wij behandelen geen subsidieaanvragen per post of email. Je kan via ons systeem de aanvraag doen.