FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Waarom hebben jullie mijn BSN nummer en persoonsgegevens nodig?

Wij proberen zo min mogelijk van uw persoonsgegevens op te vragen. Alleen de noodzakelijke persoonsgegevens zoals uw BSN nummer en bankrekening vragen wij op, omdat deze gegevens noodzakelijk zijn om uw subsidieaanvraag in te dienen.
Wij werken volgens de AVG en u kan altijd meer informatie vinden in onze privacyverklaring

Is mijn DigiD noodzakelijk om subsidie aan te vragen?

Wanneer u zelf uw subsidie aanvraagt, dan heeft u uw DigiD nodig. Daarbij moet u zich ook eenmalig registreren bij RVO om de subsidie aan te vragen.
Wanneer wij de ISDE subsidie voor u aanvragen, dan is uw DigiD niet nodig. Met de gegevens die wij verzamelen via ons systeem vragen wij de subsidie aan, dit voorkomt onnodig werk aan uw kant.

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp?

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp? U kan de subsidie voor uw warmtepomp aanvragen via onze website. U heeft dan geen DigiD nodig en wij ondersteunen u volledig in het gehele proces. 

Waarom vragen jullie een hoger tarief om mijn aanvraag te regelen?

Het kan zijn dat we voor uw subsidieaanvraag een hoger tarief vragen. Dit heeft dan te maken met de omvang van de aanvraag en bijkomende complexiteit. Wij hebben gemerkt dat we aan grotere aanvragen meer tijd kwijt zijn, dus neemt ons systeem zo'n opslag automatisch mee.

Ik kan online mijn subsidieaanvraag niet doen. Kunnen jullie mij helpen per post of email?

Wij behandelen in principe geen subsidieaanvragen per post of e-mail, omdat dit vaak meer verwarring en vragen oplevert. Via onze website vragen we stap voor stap om de benodigde informatie. Kom je van een van onze partners en heb je hulp nodig, stuur ons dan een bericht op info@simpelsubsidie.nl. Dan kijken wat we voor je kunnen doen om toch subsidie aan te vragen.

Waarom kan ik geen subsidie voor kozijnpanelen of isolerende deur bij jullie aanvragen?

Wij vragen geen subsidie aan voor isolerende deuren en kozijnpanelen, omdat wij in de praktijk zien dat deze maatregelen bijna nooit aan de eisen van de overheid voldoen. Wel is je subsidieaanvraag 2-3 maanden extra vertraagd, wat niet de moeite meer is. Let ook op: Kozijnpanelen zijn isolerende panelen, niet de kozijnen zelf. Voor kozijnen kan je geen subsidie krijgen.

Mijn subsidie is afgekeurd. Kunnen jullie helpen bij bezwaar indienen?

Wanneer uw subsidie is afgekeurd door de overheid is het mogelijk om een bezwaar in te dienen bij de overheid. Als wij u niet hebben geholpen met de subsidieaanvraag vanaf het begin, kunnen wij u niet helpen met het indienen van een bezwaar.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Vragen over hoe je subsidie kan aanvragen en welke informatie er moet staan op je factuur? Lees dan onze blogs, daar staat alle informatie op een rij:

1. Hoe krijg je een goede factuur voor isolerend glas

2. Hoe krijg je een goede factuur voor isolatie

 

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: info@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in ons veelgestelde vragen overzicht. 

Wij streven er naar om je vragen binnen 3-4 werkdagen te beantwoorden. Let op, wij behandelen geen subsidieaanvragen per post of email. Je kan via ons systeem de aanvraag doen.