FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wanneer moet ik jullie betalen?

U betaalt ons pas wanneer het subsidiebedrag op uw rekening staat. Is de aanvraag niet succesvol, dan brengen wij niets in rekening. Wij rekenen 85 euro all-in, no-cure no-pay voor een subsidieaanvraag. Het kan zijn dat u een korting heeft ontvangen omdat u via een van onze partners subsidie aanvraagt.

Wanneer moet ik de ISDE subsidie aanvragen?

Wanneer moet je de isolatie subsidie aanvragen? Voordat je het materiaal plaatst of erna? We krijgen deze vraag vaak. Je kan pas de subsidie voor de isolatie, warmtepomp of zonneboiler aanvragen wanneer alles is geplaatst en betaald. Je hebt uitelijk facturen, betalingsbewijzen en foto's nodig voor de subsidieaanvraag.

Wanneer hoor ik hoeveel subsidie ik krijg?

Wanneer u via onze <a href="https://simpelsubsidie.nl/" target="blank">subsidietool</a> de subsidieaanvraag heeft gedaan krijgt u van ons een indicatie van het subsidiebedrag. Dit bedrag komt in veel gevallen overeen met het exacte subsidiebedrag dat u ontvangt. Wanneer RVO uw aanvraag heeft afgerond dan ontvangt u van ons een bericht met uw definitieve subsidiebedrag.

Hoelang duurt het voordat ik de ISDE subsidie ontvang?

Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft, dan neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8-12 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag. 

Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink en factuur toegestuurd.

Wanneer moet ik mijn subsidieaanvraag uiterlijk indienen?

Je moet je subsidieaanvraag uiterlijk 12 maanden na het installeren van de warmtepomp/zonneboiler of plaatsing van de isolatie doen. Let op, als je apparaat of isolatie geplaatst is in 2021, dan krijg je ook het lagere subsidiebedrag.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Vragen over hoe je subsidie kan aanvragen en welke informatie er moet staan op je factuur? Lees dan onze blogs, daar staat alle informatie op een rij:

1. Hoe krijg je een goede factuur voor isolerend glas

2. Hoe krijg je een goede factuur voor isolatie

 

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: info@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in ons veelgestelde vragen overzicht. 

Wij streven er naar om je vragen binnen 3-4 werkdagen te beantwoorden. Let op, wij behandelen geen subsidieaanvragen per post of email. Je kan via ons systeem de aanvraag doen.