FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wanneer moet ik jullie betalen?

U betaalt ons pas wanneer het subsidiebedrag op uw rekening staat. Is de aanvraag niet succesvol, dan brengen wij niets in rekening. Wij rekenen 85 euro all-in, no-cure no-pay voor een subsidieaanvraag. Het kan zijn dat u een korting heeft ontvangen, omdat u via een van onze partners subsidie aanvraagt.

Wanneer moet ik de ISDE subsidie aanvragen?

Wanneer moet u de isolatie subsidie aanvragen? Voordat u het materiaal plaatst of erna? We krijgen deze vraag vaak. U kunt pas de subsidie voor de isolatie, warmtepomp of zonneboiler aanvragen wanneer alles is geplaatst en betaald. U hebt uitelijk facturen, betalingsbewijzen en foto's nodig voor de subsidieaanvraag.

Wanneer hoor ik hoeveel subsidie ik krijg?

Wanneer u via onze subsidietool de subsidieaanvraag heeft gedaan krijgt u van ons een indicatie van het subsidiebedrag. Dit bedrag komt in veel gevallen overeen met het exacte subsidiebedrag dat u ontvangt. Wanneer RVO uw aanvraag heeft afgerond, ontvangt u van ons een bericht met uw definitieve subsidiebedrag.

Hoelang duurt het voordat ik de ISDE subsidie ontvang?

Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft,  neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag. 

Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink toegestuurd. Op deze manier heeft u de grootste kans op een succesvolle ISDE subsidie aanvraag in 2025.

Wanneer moet ik mijn subsidieaanvraag uiterlijk indienen?

U moet uw subsidieaanvraag uiterlijk 12 maanden na het installeren van de warmtepomp/zonneboiler of plaatsing van de isolatie doen. Let op, als uw apparaat of isolatie geplaatst is in 2021, dan krijgt u ook het lagere subsidiebedrag.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

U kunt het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kunt u vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wilt u uw vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om uw vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom uw vraag naar ons op per e-mail en u krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.