FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wanneer moet ik jullie betalen?

U betaalt ons pas wanneer het subsidiebedrag op uw rekening staat. Is de aanvraag niet succesvol, dan brengen wij niets in rekening. Wij rekenen 85 euro all-in, no-cure no-pay voor een subsidieaanvraag. Het kan zijn dat u een korting heeft ontvangen, omdat u via een van onze partners subsidie aanvraagt.

Wanneer moet ik de ISDE subsidie aanvragen?

Wanneer moet u de isolatie subsidie aanvragen? Voordat u het materiaal plaatst of erna? We krijgen deze vraag vaak. U kunt pas de subsidie voor de isolatie, warmtepomp of zonneboiler aanvragen wanneer alles is geplaatst en betaald. U hebt uitelijk facturen, betalingsbewijzen en foto's nodig voor de subsidieaanvraag.

Wanneer hoor ik hoeveel subsidie ik krijg?

Wanneer u via onze subsidietool de subsidieaanvraag heeft gedaan krijgt u van ons een indicatie van het subsidiebedrag. Dit bedrag komt in veel gevallen overeen met het exacte subsidiebedrag dat u ontvangt. Wanneer RVO uw aanvraag heeft afgerond, ontvangt u van ons een bericht met uw definitieve subsidiebedrag.

Hoelang duurt het voordat ik de ISDE subsidie ontvang?

Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft,  neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8-12 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag. 

Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink en factuur toegestuurd.

Kan ik isde subsidie krijgen als ik meerdere energiebesparende maatregelen uitvoer?

Ja, als je binnen 24 maanden na de eerste maatregel een tweede energiebesparende maatregel uitvoert (zoals een combinatie van isolatie en een warmtepomp), verdubbelt je isolatiesubsidie

Wanneer moet ik mijn subsidieaanvraag uiterlijk indienen?

U moet uw subsidieaanvraag uiterlijk 12 maanden na het installeren van de warmtepomp/zonneboiler of plaatsing van de isolatie doen. Let op, als uw apparaat of isolatie geplaatst is in 2021, dan krijgt u ook het lagere subsidiebedrag.

Hoe lang duurt het om een ISDE subsidie goedgekeurd te krijgen?

Het goedkeuringsproces van een ISDE-subsidie duurt gemiddeld 6-8 weken. Dit hangt af van de volledigheid van jouw aanvraag en de drukte bij de subsidieverstrekker. Bij Simpel Subsidie zorgen we ervoor dat jouw aanvraag compleet en correct wordt ingediend, zodat je kans op goedkeuring maximaal is.

Wanneer kom ik in aanmerking voor warmtenet subsidie?

Als particulier kunt u warmtenet subsidie aanvragen wanneer u voldoet aan een aantal voorwaarden: u bent eigenaar van de woning, de warmtenet aansluiting wordt gerealiseerd door een warmtebedrijf, u levert bewijs dat de woning geheel van het aardgas af is en u heeft een leveringsovereenkomst met het warmtebedrijf.

Als VvE kunt u ook in aanmerking komen voor de warmtenet subsidie. Als u allemaal een individuele cv-ketel heeft, kunt u ook individueel subsidie aanvragen. Wanneer u een collectieve aansluiting heeft, doet u de aanvraag als VvE. 

Kom ik in aanmerking voor subsidie wanneer ik de producten zelf installeer?

Wanneer u de warmtepomp, zonneboiler of isolatie zelf plaatst, komt u niet in aanmerking voor ISDE subsidie. 

U moet de producten laten installeren door een bouwinstallatiebedrijf om in aanmerking te komen voor de subsidie.

 

Moet ik de koopovereenkomst ondertekenen voordat ik de warmtepomp of zonneboiler aanschaf?

Bent u een zakelijke aanvrager en wilt u van de zakelijke ISDE subsidie gebruikmaken? Dan moet u de subsidie aanvragen voordat u de koopovereenkomst ondertekend. Bent u een particulier dan heeft u tot 242 maanden na de installatie nog de tijd om de subsidie aan te vragen.

Krijg ik het subsidiebedrag via jullie of RVO?

U krijgt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort door RVO. Wij zitten hier niet tussen.

Ik kan online mijn subsidieaanvraag niet doen. Kunnen jullie mij helpen per post of email?

Wij behandelen in principe geen subsidieaanvragen per post of e-mail, omdat dit vaak meer verwarring en vragen oplevert. Via onze website vragen we stap voor stap om de benodigde informatie. Komt u van een van onze partners en heeft u hulp nodig, stuur ons dan een bericht op info@simpelsubsidie.nl. Dan kijken we wat we voor u kunnen doen om toch subsidie aan te vragen.

Kan ik jullie bellen, wat is jullie telefoonnummer?

Wij zijn een volledig digitaal bedrijf en proberen dan ook zoveel mogelijk van de vragen via onze software te beantwoorden. Bij vragen kunt u het beste contact opnemen met ons via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. Onze ervaring is dat alle vragen per e-mail te beantwoorden zijn. Bijna alle antwoorden op vragen zijn te vinden in het 'meest gestelde vragen overzicht'. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wilt u uw vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wat voor foto's moet ik maken voor de subsidieaanvraag?

Wij krijgen regelmatig de vraag hoe u het beste foto's kunt maken voor uw subsidieaanvraag. De regels van de overheid lijken erg gedetailleerd, maar zijn in de praktijk gemakkelijker. Wanneer de glaszetter of het isolatiebedrijf langskomt om de werkzaamheden te doen, maak daar dan 1 of 2 foto's van. Bij het subsidie aanvragen hoeft u maar één foto per isolatie of glasmaatregel toe te voegen aan de aanvraag.

Waarom kan ik geen subsidie voor kozijnpanelen of isolerende deuren bij jullie aanvragen?

Wij vragen geen subsidie aan voor isolerende deuren en kozijnpanelen, omdat wij in de praktijk zien dat deze maatregelen bijna nooit aan de eisen van de overheid voldoen. Wel is uw subsidieaanvraag 2-3 maanden extra vertraagd, wat niet de moeite meer is. Let ook op: Kozijnpanelen zijn isolerende panelen, niet de kozijnen zelf. Voor kozijnen kunt u geen subsidie krijgen.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

U kunt het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kunt u vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wilt u uw vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om uw vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom uw vraag naar ons op per e-mail en u krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.