FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wanneer moet ik jullie betalen?

U betaalt ons pas wanneer het subsidiebedrag op uw rekening staat. Is de aanvraag niet succesvol, dan brengen wij niets in rekening. Wij rekenen 85 euro all-in, no-cure no-pay voor een subsidieaanvraag. Het kan zijn dat u een korting heeft ontvangen omdat u via een van onze partners subsidie aanvraagt.

Wanneer moet ik de ISDE subsidie aanvragen?

Wanneer moet je de isolatie subsidie aanvragen? Voordat je het materiaal plaatst of erna? We krijgen deze vraag vaak. Je kan pas de subsidie voor de isolatie, warmtepomp of zonneboiler aanvragen wanneer alles is geplaatst en betaald. Je hebt uitelijk facturen, betalingsbewijzen en foto's nodig voor de subsidieaanvraag.

Wanneer hoor ik hoeveel subsidie ik krijg?

Wanneer u via onze <a href="https://simpelsubsidie.nl/" target="blank">subsidietool</a> de subsidieaanvraag heeft gedaan krijgt u van ons een indicatie van het subsidiebedrag. Dit bedrag komt in veel gevallen overeen met het exacte subsidiebedrag dat u ontvangt. Wanneer RVO uw aanvraag heeft afgerond dan ontvangt u van ons een bericht met uw definitieve subsidiebedrag.

Hoelang duurt het voordat ik de ISDE subsidie ontvang?

Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft, dan neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8-12 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag. 

Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink en factuur toegestuurd.

Wanneer moet ik mijn subsidieaanvraag uiterlijk indienen?

Je moet je subsidieaanvraag uiterlijk 12 maanden na het installeren van de warmtepomp/zonneboiler of plaatsing van de isolatie doen. Let op, als je apparaat of isolatie geplaatst is in 2021, dan krijg je ook het lagere subsidiebedrag.

Wanneer kom ik in aanmerking voor warmtenet subsidie?

Als particulier kan je warmtenet subsidie aanvragen wanneer u voldoet aan een aantal voorwaarden. U bent eigenaar van de woning, de warmtenet aansluiting wordt gerealiseerd door een warmtebedrijf, u levert bewijs dat de woning geheel van het aardgas af is en u heeft een leveringsovereenkomst met het warmtebedrijf.

Als VvE kan u ook in aanmerking komen voor de warmtenet subsidie. Als u allemaal een individuele cv-ketel heeft, dan kan u ook individueel subsidie aanvragen. Wanneer u een collectieve aansluiting heeft, dan doet u de aanvraag als VvE. 

Kom ik in aanmerking voor subsidie wanneer ik de producten zelf installeer?

Wanneer u de warmtepomp, zonneboiler of isolatie zelf plaatst, dan komt u niet in aanmerking voor ISDE subsidie. 

U moet de producten laten installeren door een bouwinstallatiebedrijf om in aanmerking te komen voor de subsidie.

 

Moet ik de koopovereenkomst ondertekenen voordat ik de warmtepomp of zonneboiler aanschaf?

Bent u een zakelijke aanvrager en wilt u van de zakelijke ISDE subsidie gebruikmaken? Dan moet u de subsidie aanvragen voordat u de koopovereenkomst ondertekend. Bent u een particulier dan heeft u tot 242 maanden na de installatie nog de tijd de subsidie aan te vragen.

Krijg ik het subsidiebedrag via jullie of RVO?

U krijgt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort door RVO. Wij zitten hier niet tussen.

Ik kan online mijn subsidieaanvraag niet doen. Kunnen jullie mij helpen per post of email?

Wij behandelen in principe geen subsidieaanvragen per post of e-mail, omdat dit vaak meer verwarring en vragen oplevert. Via onze website vragen we stap voor stap om de benodigde informatie. Kom je van een van onze partners en heb je hulp nodig, stuur ons dan een bericht op info@simpelsubsidie.nl. Dan kijken wat we voor je kunnen doen om toch subsidie aan te vragen.

Kan ik jullie bellen, wat is jullie telefoonnummer?

Wij zijn een volledig digitaal bedrijf en proberen dan ook zoveel mogelijk van de vragen via onze software te beantwoorden. Bij vragen kan je het beste contact via de e-mail opnemen met ons: vragen@simpelsubsidie.nl. Onze ervaring is dat alle vragen per e-mail te beantwoorden zijn. Bijna alle antwoorden op vragen zijn te vinden in het 'meest gestelde vragen overzicht'. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wat voor foto's moet ik maken voor de subsidieaanvraag?

Wij krijgen regelmatig de vraag hoe je het beste foto's kan maken voor je subsidieaanvraag. De regels van de overheid lijken erg gedetailleerd, maar zijn in de praktijk gemakkelijker. Wanneer de glaszetter of isolatiebedrijf langskomt op de werkzaamheden te doen, maakt daar dan 1 of 2 foto's van. Bij het subsidie aanvragen hoef je maar één foto per isolatie of glasmaatregel toe te voegen aan de aanvraag.

Waarom kan ik geen subsidie voor kozijnpanelen of isolerende deur bij jullie aanvragen?

Wij vragen geen subsidie aan voor isolerende deuren en kozijnpanelen, omdat wij in de praktijk zien dat deze maatregelen bijna nooit aan de eisen van de overheid voldoen. Wel is je subsidieaanvraag 2-3 maanden extra vertraagd, wat niet de moeite meer is. Let ook op: Kozijnpanelen zijn isolerende panelen, niet de kozijnen zelf. Voor kozijnen kan je geen subsidie krijgen.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.