FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Wat is een erkend bouwbedrijf?

Een van de belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen voor de ISDE subsidie is dat u uw installatie of isolatie laat plaatsen door een erkend bouwbedrijf. Maar hoe weet u of uw aannemer erkend is?

Erkend betekent dat de aannemer staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK). In de praktijk komen vrijwel alle bouwbedrijven en aannemers is aanmerking voor het stempel 'erkend'.

Lees hier hoe een goede factuur van isolatie of glas eruit ziet, daarmee voorkomt u vertraging bij de subsidieaanvraag.

Wat is ISDE subsidie?

Wat is ISDE subsidie? De ISDE subsidie (Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing) helpt woningeigenaren om een tegoedkoming te krijgen wanneer een warmtepomp, zonneboiler of isolatie is toegepast. 

Ik heb een eigen bouwbedrijf (ZZP). Kan ik subsidie aanvragen voor isolatie of een warmtepomp?

Ja, je kan subsidie aanvragen als je een eigen bouwbedrijf hebt en zelf de isolatie plaatst bij je thuis. Van belang is wel dat er een verklaring vanuit je bedrijf is. Hierop moet je zetten wat voor isolatie er geplaatst is en de gegevens van je bedrijf.

Hoe vraag is subsidie aan voor MKB warmtepomp?

Je kan als MKB ondernemer ook subsidie krijgen voor je warmtepomp. Je moet dan zakelijk ISDE subsidie aanvragen. Let wel op dat je voor een hybride warmtepomp niet altijd meer subsidie krijgt als ondernemer. 

Wat is een warmtepomp meldcode?

De warmtepomp meldcode is een KA nummer dat RVO gebruikt om te identificeren wat voor soort warmtepomp u heeft aangeschaft. Aan deze meldcode zit een subsidiebedrag vast. Via onze warmtepomp subsidietool kan u snel zoeken naar uw warmtepomp en zorgen wij ervoor dat u altijd de juiste meldcode gebruikt.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.