Veelgestelde vragen
Zoek hier uw vraag:
U betaalt ons pas wanneer het subsidiebedrag op uw rekening staat. Is de aanvraag niet succesvol, dan brengen wij niets in rekening. Wij rekenen 85 euro all-in, no-cure no-pay voor een subsidieaanvraag. Het kan zijn dat u een korting heeft ontvangen omdat u via een van onze partners subsidie aanvraagt.
Wanneer moet je de isolatie subsidie aanvragen? Voordat je het materiaal plaatst of erna? We krijgen deze vraag vaak. Je kan pas de subsidie voor de isolatie, warmtepomp of zonneboiler aanvragen wanneer alles is geplaatst en betaald. Je hebt uitelijk facturen, betalingsbewijzen en foto's nodig voor de subsidieaanvraag.
Wanneer u via onze <a href="https://simpelsubsidie.nl/" target="blank">subsidietool</a> de subsidieaanvraag heeft gedaan krijgt u van ons een indicatie van het subsidiebedrag. Dit bedrag komt in veel gevallen overeen met het exacte subsidiebedrag dat u ontvangt. Wanneer RVO uw aanvraag heeft afgerond dan ontvangt u van ons een bericht met uw definitieve subsidiebedrag.
Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft, dan neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8-12 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag.
Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink en factuur toegestuurd.
Je moet je subsidieaanvraag uiterlijk 12 maanden na het installeren van de warmtepomp/zonneboiler of plaatsing van de isolatie doen. Let op, als je apparaat of isolatie geplaatst is in 2021, dan krijg je ook het lagere subsidiebedrag.
Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.
Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.