FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Waarom is een meldcode verplicht?

Wij verplichten een meldcode bij het subsidieaanvragen, omdat we anders de kwaliteit niet kunnen garanderen. Je kan wel altijd zelf de subsidieaanvraag doen zonder een meldcode, maar reken op 2-3 maanden vertraging en mogelijk een afgekeurde aanvraag. Het best is je factuur aan te passen, zodat er wel een meldcode op vermeldt staat of een verklaring door de aannemer op te laten stellen. Lees hieronder meer over waar je factuur aan moet voldoen:

Lees deze blog met alle informatie over hoe een goede factuur eruit ziet.

Wat is een warmtepomp meldcode?

De warmtepomp meldcode is een KA nummer dat RVO gebruikt om te identificeren wat voor soort warmtepomp u heeft aangeschaft. Aan deze meldcode zit een subsidiebedrag vast. Via onze warmtepomp subsidietool kan u snel zoeken naar uw warmtepomp en zorgen wij ervoor dat u altijd de juiste meldcode gebruikt.

Ik heb geen isolatie meldcode, kan ik toch subsidie aanvragen?

Wanneer het isolatiemateriaal dat u gebruikt heeft nog geen meldcode heeft gekregen van RVO, dan kan u alsnog zelf subsidie aanvragen. Het is wel belangrijk dat het materiaal aan de voorwaarden voldoet. Zo moet uw spouwmuurisolatie aan te minste 1,1 Rd-waarde voldoen en de rest van uw maatregelen aan tenminste 3,5 Rd-waarde. Zorg ervoor dat u voldoende informatie ontvangt van de aannemer. Denk bijvoorbeeld aan een productbeschrijving van het isolatiemateriaal en foto's. Wij nemen alleen subsidieaanvragen in behandeling met een meldcode, omdat u zonder een meldcode 2 tot 3 maanden langer moet wachten op een antwoord van de overheid.

Lees hier hoe een goede factuur van isolatie of glas eruit ziet, daarmee voorkomt u vertraging bij de subsidieaanvraag.

Wat is mijn isolatie meldcode?

Vanaf 2022 is het nodig om per isolatiemaatregel die u neemt de isolatie meldcode door te geven aan RVO. Met deze code kan de overheid zien wat voor soort isolatie u heeft gebruikt. Dit hangt ook samen met het subsidiebedrag dat u kan ontvangen.

Deze isolatie meldcode wordt vaak doorgegeven door uw aannemer of installateur. Via ons software kan u gemakkelijk deze voorwaarden controleren en isolatie subsidie snel aanvragen.

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp?

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp? U kan de subsidie voor uw warmtepomp aanvragen via onze website. U heeft dan geen DigiD nodig en wij ondersteunen u volledig in het gehele proces. 

Waarom kan ik geen subsidie voor kozijnpanelen of isolerende deur bij jullie aanvragen?

Wij vragen geen subsidie aan voor isolerende deuren en kozijnpanelen, omdat wij in de praktijk zien dat deze maatregelen bijna nooit aan de eisen van de overheid voldoen. Wel is je subsidieaanvraag 2-3 maanden extra vertraagd, wat niet de moeite meer is. Let ook op: Kozijnpanelen zijn isolerende panelen, niet de kozijnen zelf. Voor kozijnen kan je geen subsidie krijgen.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.