FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Waarom hebben jullie mijn BSN nummer en persoonsgegevens nodig?

Wij proberen zo min mogelijk van uw persoonsgegevens op te vragen. Alleen de noodzakelijke persoonsgegevens zoals uw BSN nummer en bankrekening vragen wij op, omdat deze gegevens noodzakelijk zijn om uw subsidieaanvraag in te dienen.
Wij werken volgens de AVG en u kan altijd meer informatie vinden in onze privacyverklaring

Is mijn DigiD noodzakelijk om subsidie aan te vragen?

Wanneer u zelf uw subsidie aanvraagt, dan heeft u uw DigiD nodig. Daarbij moet u zich ook eenmalig registreren bij RVO om de subsidie aan te vragen.
Wanneer wij de ISDE subsidie voor u aanvragen, dan is uw DigiD niet nodig. Met de gegevens die wij verzamelen via ons systeem vragen wij de subsidie aan, dit voorkomt onnodig werk aan uw kant.

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp?

Waar subsidie aanvragen voor warmtepomp? U kan de subsidie voor uw warmtepomp aanvragen via onze website. U heeft dan geen DigiD nodig en wij ondersteunen u volledig in het gehele proces. 

Waarom vragen jullie een hoger tarief om mijn aanvraag te regelen?

Het kan zijn dat we voor uw subsidieaanvraag een hoger tarief vragen. Dit heeft dan te maken met de omvang van de aanvraag en bijkomende complexiteit. Wij hebben gemerkt dat we aan grotere aanvragen meer tijd kwijt zijn, dus neemt ons systeem zo'n opslag automatisch mee.

Ik kan online mijn subsidieaanvraag niet doen. Kunnen jullie mij helpen per post of email?

Wij behandelen in principe geen subsidieaanvragen per post of e-mail, omdat dit vaak meer verwarring en vragen oplevert. Via onze website vragen we stap voor stap om de benodigde informatie. Kom je van een van onze partners en heb je hulp nodig, stuur ons dan een bericht op info@simpelsubsidie.nl. Dan kijken wat we voor je kunnen doen om toch subsidie aan te vragen.

Kan ik jullie bellen, wat is jullie telefoonnummer?

Wij zijn een volledig digitaal bedrijf en proberen dan ook zoveel mogelijk van de vragen via onze software te beantwoorden. Bij vragen kan je het beste contact via de e-mail opnemen met ons: vragen@simpelsubsidie.nl. Onze ervaring is dat alle vragen per e-mail te beantwoorden zijn. Bijna alle antwoorden op vragen zijn te vinden in het 'meest gestelde vragen overzicht'. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Waarom kan ik geen subsidie voor kozijnpanelen of isolerende deur bij jullie aanvragen?

Wij vragen geen subsidie aan voor isolerende deuren en kozijnpanelen, omdat wij in de praktijk zien dat deze maatregelen bijna nooit aan de eisen van de overheid voldoen. Wel is je subsidieaanvraag 2-3 maanden extra vertraagd, wat niet de moeite meer is. Let ook op: Kozijnpanelen zijn isolerende panelen, niet de kozijnen zelf. Voor kozijnen kan je geen subsidie krijgen.

Mijn subsidie is afgekeurd. Kunnen jullie helpen bij bezwaar indienen?

Wanneer uw subsidie is afgekeurd door de overheid is het mogelijk om een bezwaar in te dienen bij de overheid. Als wij u niet hebben geholpen met de subsidieaanvraag vanaf het begin, kunnen wij u niet helpen met het indienen van een bezwaar.

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.