Veelgestelde vragen
Zoek hier uw vraag:
Heeft u wijzigingen voor uw subsidieaanvraag? Geef dat dan door via info@simpelsubsidie.nl. Wij pakken uw opmerkingen snel op en zorgen voor een volledige subsidieaanvraag.
Als u informatie wilt toevoegen aan uw subsidieaanvraag, dan stuurt u deze informatie aan ons door per e-mail: info@simpelsubsidie.nl. U kunt ook uw subsidieaanvraag annuleren door ons een bericht per e-mail te sturen. Wij annuleren de aanvraag kosteloos ook al hebben wij al werk uitgevoerd of de aanvraag ingediend bij de overheid.
Vaak zijn facturen van verbouwingen of isolerend glas onvoldoende duidelijk om subsidie mee aan te vragen. En na het betalen van de facturen, dan is het lastig om de aannemer of glaspartij om extra informatie te vragen. Het aanpassen van een factuur zou dan ook niet mogen volgens 'accountants'. Dit is niet correct. Het aanpassen van een factuur is mogelijk, maar deze moet dan gecrediteerd worden. Een gemakkelijkere optie is de aannemer of glasleverancier te laten verklaren per e-mail of in een officieel document: Hoeveel m2 glas/isolatie er is geplaatst en wat de meldcodes zijn. Het beste is van te voren te eisen dat deze informatie op de factuur komt om gedoe aan de achterkant te voorkomen.
Alleen het al aanwezig glasoppervlak van vóór de renovatie komt in aanmerking voor subsidie, dus gaat u een schuifpui plaatsen ter vervanging van bijvoorbeeld een raam en deur, dan komt dat niet in aanmerking. Vervangt u een bestaande schuifpui, dan komt u wel in aanmerking voor de subsidie.
1. Hoe krijgt u een goede factuur voor isolerend glas
2. Hoe krijgt u een goede factuur voor isolatie
Wij behandelen in principe geen subsidieaanvragen per post of e-mail, omdat dit vaak meer verwarring en vragen oplevert. Via onze website vragen we stap voor stap om de benodigde informatie. Komt u van een van onze partners en heeft u hulp nodig, stuur ons dan een bericht op info@simpelsubsidie.nl. Dan kijken we wat we voor u kunnen doen om toch subsidie aan te vragen.
Wij krijgen vaak de vraag van mensen die hun woning compleet gaan verbouwen. Bijvoorbeeld een oude boerderij naar een nieuw woonhuis. Bij zo'n grote verbouwing is het verstandig goed te checken of u in aanmerking komt voor de subsidie en hoe u die het beste kan aanvragen. Belangrijk is vooral dat u goede facturen krijgt van de aannemers. Daar moet specifiek op staan wat voor isolatie / glas is geplaatst, aantal m2 en het merk/type dat is geplaatst. In dit blog kunt u alles lezen, zodat u goed voorbereid bent voor de subsidieaanvraag.
Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft, neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag.
Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink toegestuurd. Op deze manier heeft u de grootste kans op een succesvolle ISDE subsidie aanvraag in 2025.
U kunt meerdere keren isolatie subsidie aanvragen. Dus nu bijvoorbeeld vloerisolatie en later spouwmuurisolatie. Om het hogere bedrag aan subsidie te ontvangen hoeft u niet in een keer de isolatie in te dienen bij de overheid. Wanneer in het voorbeeld de spouwmuur wordt ingediend krijgt u bij de uitkering van deze subsidie het hogere bedrag voor spouw én met terugwerkende kracht ook hogere bedrag van de vloer. Dus u heeft de keuze voor los of in één keer indienen.
U kunt het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kunt u vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wilt u uw vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.
Wij streven er naar om uw vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom uw vraag naar ons op per e-mail en u krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.