FAQ

Veelgestelde vragen

Zoek hier uw vraag:

Mijn informatie klopt niet, hoe geef ik dat door?

Heeft u wijzigingen voor uw subsidieaanvraag? Geef dat dan door via info@simpelsubsidie.nl. Wij pakken uw opmerkingen snel op en zorgen voor een volledige subsidieaanvraag. 

Mijn warmtepomp staat niet op de apparatenlijst, wat nu?

Wanneer uw warmtepomp niet op de apparatenlijst van RVO staat of te vinden is in onze tooling, dan kan u alsnog subsidie aanvragen. In dat geval raden we u aan de product- en technische beschrijving toe te sturen.

Met deze informatie kunnen we uw subsidieaanvraag alsnog regelen. U kan dit toesturen naar: info@simpelsubsidie.nl

Ik wil mijn subsidieaanvraag aanpassen of intrekken, hoe doe ik dat?

Als je informatie wilt toevoegen aan je subsidieaanvraag, dan stuur je deze informatie aan ons door per e-mail: info@simpelsubsidie.nl. Je kan ook je subsidieaanvraag annuleren door ons een bericht per e-mail te sturen. Wij annuleren de aanvraag kosteloos ook al hebben wij al werk uitgevoerd of de aanvraag ingediend bij de overheid.

Hoelang duurt het voordat ik de ISDE subsidie ontvang?

Wanneer u gebruik maakt van onze service dienen wij binnen 2 werkdagen de subsidie in bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). RVO hanteert een gemiddelde verwerkingstijd van 6 tot 8 weken. In enkele gevallen kan dit langer duren. Wanneer u een grote subsidieaanvraag of verbouwing opgeeft, dan neemt de overheid langer de tijd om controle te doen. Ook is er sprake van onderbezetting van de overheid. De overheid kan dan nogmaals 8-12 weken extra de tijd nemen voor de subsidieaanvraag. 

Na deze periode van 6 tot 8 weken wordt het subsidiebedrag direct op uw bankrekening gestort. Pas na afloop krijgt u van ons een betaallink en factuur toegestuurd.

Ik ga mijn woning verbouwen, hoe kom in aanmerking voor subsidie?

Wij krijgen vaak de vraag van mensen die hun woning compleet gaan verbouwen. Bijvoorbeeld een oude boerderij naar een nieuw woonhuis. Bij zo'n grote verbouwing is het verstandig goed te checken of je in aanmerking komt voor de subsidie en hoe je die het beste kan aanvragen. Belangrijk is vooral dat je goede facturen krijgt van de aannemers. Daar moet specifiek op staan wat voor isolatie / glas is geplaatst, aantal m2 en het merk/type dat is geplaatst. In dit blog kan je alles lezen zodat je goed voorbereid ben voor de subsidieaanvraag.

Mijn aannemer of glaspartij wil de factuur niet aanpassen, hoe vraag ik dan subsidie aan?

Vaak zijn facturen van verbouwingen of isolerend glas onvoldoende duidelijk om subsidie mee aan te vragen. En na het betalen van de facturen, dan is het lastig om de aannemer of glaspartij om extra informatie te vragen. Het aanpassen van een factuur zou dan ook niet mogen volgens 'accountants'. Dit is niet correct. Het aanpassen van een factuur is mogelijk, maar deze moet dan gecrediteerd worden. Een gemakkelijkere optie is de aannemer of glasleverancier te laten verklaren per e-mail of in een officieel document: Hoeveel m2 glas/isolatie er is geplaatst, wat de meldcodes zijn. Het best is van te voren te eisen dat deze informatie op de factuur komt om gedoe aan de achterkant te voorkomen.

Alleen het al aanwezig glasoppervlak van vóór de renovatie komt in aanmerking voor subsidie, dus gaat u een schuifpui plaatsen ter vervanging van bijvoorbeeld een raam en deur, dan komt dat niet in aanmerking. Vervangt u een bestaande schuifpui, dan komt u wel in aanmerking voor de subsidie.

1. Hoe krijg je een goede factuur voor isolerend glas

2. Hoe krijg je een goede factuur voor isolatie

Ik heb een vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Je kan het beste contact opnemen via de e-mail: vragen@simpelsubsidie.nl. De meest gestelde vragen kan je vinden in dit veelgestelde vragen overzicht. Bijna alle vragen die wij ontvangen staan al beantwoord in dit overzicht. Wij zijn een commercieel bedrijf, dus wil je je vraag direct aan de overheid stellen dan kan dat via DEW@RVO.nl. De contactgegevens van de overheid staan hier.

Wij streven er naar om je vragen binnen 1-3 werkdagen te beantwoorden. Aangezien wij een volledig digitaal bedrijf zijn is telefonisch contact niet mogelijk. Stuur daarom je vraag naar ons op per e-mail en je krijgt snel antwoord. Onze ervaring is dat alle vragen prima per email te beantwoorden zijn.